Monday, October 09, 2006

die naam, jaja

Oh, nog ff dit. Freubel, ja. Testnaampje. Je moet ten slotte wat als je voor het eerst een blog wilt aanmaken. Testje, denk je dan. Maar als 't plots in een keer lukt, is de verleiding groot die naam maar zo te laten. Want een eerste keer is nu eenmaal bijzonder, niet waar? Die moet je koesteren. Maar goed.

Freubel doet wellicht vermoeden dat hier een handige tante zit. Zo eentje die met punnik-, borduur-, brei-en 'weet ik wat voor' naalden wellustig zit te creatieven. Nou, niets van dat al. Ook geen pedante tante, zo eentje die kunstzinnige, ademstokkende of hoge gilletjesveroorzakende plantenbakjes creƫert. Nee, hier zit een Gre Doorsnee. Wel een bijzondere dat wel. Eentje met een afwijking. Naar beneden (gemiddeld) welteverstaan. Op welk vlak? Nou, kijk...die linkshandigheid is tot daaraan toe. Daar valt wel mee te dealen. Nee, dan die motorische onrust, die stunteligheid. Die onhandelbare en onbehandelbare klunzigheid. 't Kleeft aan me als poep aan een pamper. Krabben, schaven, schuren..helpt niet. Hardnekkig en onlosmakelijk met mij verbonden: gemors, gestruikel, dingen per ongeluk vermorzelen door ze te vast te omklemmen. Of ze in gruzelementen laten vallen juist vanwege het tegenovergestelde. Jaja, ik hou er over op. Mijn geklungel op sociaal vlak laat ik liever nog even voor wat het is. Overdaad schaadt.

Die naam Freubel, trouwens, kwam ergens uit mijn onbewuste opzetten. Zomaar spontaan. Een verhulde wens, wellicht. ,, Oh, was ik maar een freubelaar." Maar dat ben ik niet. Daarom ben ik ook zo blij met mijn blog. Van alle hel en kwel van mijn gestuntel is op deze blog lekker niets te zien. Alhoewel. Wie struikelt over de afwezigheid van foto's, plaatjes en andere vrolijkheid zou een linkje kunnen leggen naar klunzigheid. Maar tja, geen plaatjes plaatsen zou natuurlijk evengoed 'een bewuste keuze' van de blogger kunnen. 't Leidt nu eenmaal ernstig af van de tekst, toch?

Tja, creatief in het aandragen van aannemelijke antwoorden is geen probleem. Dat hebben wel meer mensen met een beperking, toch? En trouwens, elk nadeel hep se voordeel. Die creativiteit heeft er wel toe bijgedragen dat na het registireren van de naam Freubel een toch nog enigszins aimabele naam kwam bovenborrelen ...Freule Belle ...tja, handige tinussen of tina's...kom daar maar eens om...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home